Obserwatorzy

sobota, 24 maja 2014

życie bez używek to piękne życie - SYLWIA ROZKMINIA









SIEMA! Jak widzicie w tytule posta, będzie on poświęcony...... PROBLEMOM W GIMBAZIE ORAZ ZACHODZĄCYCH TAM ZJAWISKACH. Dodam,że sama chodzę jeszcze do gimnazjum ostatni rok.. z tego powodu baardzo się cieszę! Bo nie wytrzymałabym tutaj więcej.. Okej.. przejdźmy do sedna mojego postu.







ALKOHOL - dlaczego spożywamy alkohol w tak dużych ilościach?! Co chcemy przez to udowodnić? Słucham.... Pijecie? Okej rozumiem, ale wiecie jakie skutki to wywołuje? Jesteśmy w okresie dojrzewania nasz mózg funkcjonuje prawidłowo,ale my właśnie tym psujemy pracę mózgu.. Przez alkohol nasza pamięć staje się gorsza,gorsza i gorsza.... Mamy trudności w szkole... Po co perfumy? Skoro z daleka śmierdzimy alkoholem... A wiecie co to alkohol metylowy ? Jest to spirytus, najczęściej stosowany w bimbrach.. Jego dawka jest silną trucizną. A wiecie co jest najlepsze? Że taki alkohol ma wiele zastosowań, np paliwo do monster tracków, samolotów.. a my to pijemy! 


PAPIEROSY - dlaczego sięgamy po papierosy? Dlaczego nie możemy przestać ich palić? To jest bardzo proste.. Idziemy do gimnazjum spotykamy nowych znajomych, zaczynamy chodzić na imprezy i oczywiście nie obejdzie się od spróbowania tego papierosa... Niestety, potem sięgamy po następne, aż masowo kupujemy paczki.. tracimy pieniądze, bo papierosy są najważniejsze... Nie którzy palą przez jakieś swoje życiowe problemy... tak zyciowe... inni patrzą na rodziców.. Ale popatrzcie ile mają lat nasi rodzicie? Ale to nie zmienia faktu rzeczy ,że również się trują.. Wiecie co wywołuje taki papieros? Ma ponad 4000 substancji szkodliwych w tym najgorsza rakotwórcza.. Przez palenie zmienia nam się kolor zębów, cery, chudniemy... Nasze płuca stają się ciemne,ciemne aż w końcu są czarne tak jak na tym zdjęciu





HASZ - bardzo popularny w tym roku, dostępny... ale zatem jak działa?! zacznijmy od tego po co go bierzemy? A no na przykład przyjeżdża do Ciebie jakiś kolega, mówi że ma . chcesz buszka? hahahah no oczywiście po co odmówić skoro można się doskonale bawić! i co potem? Załóżmy że masz potem badania na karte sportowca, oczywiście koniecznie musisz pobrać krew.. i co wykaże ci THC ( organiczny związek chemiczny z grupy kannabinoidów, izomer kannabidiolu i główna substancja psychoaktywna zawarta w konopiach. Jest praktycznie nierozpuszczalny w wodzie, natomiast rozpuszcza się w rozpuszczalnikach organicznych, np. alkoholu, tłuszczach.) I CO DALEJ? nie dość że się wstydzisz, to jeszcze lekarz ma prawo zawiadomić policję.... jak wpływa na nas ten HASZ? Przyspieszenie akcji serca, suchość w gardle, rozszerzenie naczyń krwionośnych.. Ale efekty uboczne są najgorsze.. Poczucie zmęczenia, paranoja, zaburzenia pamięci, depersonalizacja, zmiany nastroju, zatrzymanie moczu, zaparcia, spadek koordynacji ruchowej, senność, niewyraźna mowa oraz zawroty głowy.  Palenie marihuany negatywnie wpływa na stan płuc, mogą pojawić się kaszel, flegma i objawy przewlekłego zapalenia oskrzeli.





DLACZEGO WIĘKSZOŚĆ MŁODZIEŻY W

 GIMNAZJACH SIĘGA PO NARKOTYKI?




TO BARDZO PROSTE!!! Bo to  co zakazane smakuje najlepiej, z wielka chęcią sięga się po narkotyki, aby spróbować, a szczególnie na to narażona jest dzisiejsza młodzież, ponieważ  uczą się dopiero życia i chcą spróbować wszystkiego. Jest wiele powodów, ale najczęstszym z nich jest szpan w środowisku rówieśniczym. Młodemu człowiekowi wydaje się, że jest przez to lepszy, jest lepiej postrzegany prze kolegów, czuje się pewniej i ważny, bo może pokazać innym, jaki on to nie jest odważny i zły, że nie boi się niczego, jest pewny siebie, bo mówi, że w każdej chwili może przestać brać, ale to nie prawda jak zaczął nawet nie wie jak trudno mu się będzie z tego wyrwać. Często brane są, dlatego aby zapomnieć o swoich problemach, aby odreagować i zrelaksować się. Chcą być na topie, żyją w pogoni za modą to w stylu ubierania to w zachowaniu, naśladują swoich idoli, którzy publicznie przyznają się do tego, że zażywają narkotyki, wystarczy włączyć telewizje i widzi się np. na teledyskach amerykańskich wykonawców pod wpływem narkotyków.





Osobiście, pragnę stwierdzić,że palenie, picie, branie .. niczego nie załatwi. Alkoholem nie załatwimy problemów, możemy tylko płakać ... bo jak nie wiecie alkohol wywołuje łzy... smutek, ponieważ człowiek myśli inaczej... Papierosy? Też w niczym nie pomogą... wypuszczamy tylko dym.. i co to nam daje, równie dobrze możemy rozpalić ognisko też pójdzie przecież z dymem.... Marihuana ? Chcecie się pośmiać, wyluzować? To obejrzyjcie komedie, wyjdźcie z przyjaciółmi, a nie palcie! 
SZKODA WASZEGO ZDROWIA,ŻYCIA! wiadomo każdy umrze,ale jeszcze nie teraz... 







Mam nadzieję,że dzisiejszy post się wam spodoba i dam wam trochę do myślenia, może ktoś z was żyje w nałogu? Śmiało piszcie wasze opinie:) Więcej dodawać takich postów? Proszę o obiektywne opinie.. 






A TUTAJ ZAPRASZAM NA MOJE PROFILE 









zapraszam do komentowania, podawajcie blogi, na pewno zajrzę! 

56 komentarzy:

  1. Zgadzam się w 100% :) Warto poruszać takie tematy, bo problem jest naprawdę duży... Sama napisałam o używkach kilka dni temu u siebie - zapraszam do porównania obu tekstów i wyrażenia opinii http://etnopsyche.blogspot.com/2014/05/hera-koka-hasz-lsd.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no pewnie,że trzeba mnie te tematy gnębiły, dlatego postanowiłam o nich napisać :)

      Usuń
  2. U mnie w szkole jest takie miejsce, gdzie wzrok kamery nie sięgna i wiele osób wykorzystuje to. Siada pod ścianą i zaciąga się elektronicznym papierosem, twierdząc, że nie szkodzi jak ten normalny. Nie rozumiem, jak można palić takie świństwa i twierdzić, że to "bezpieczne" dla zdrowia. Może i elektroniczne papierosy mają mniej związków chemicznych, jednak nadal są dla nas, ludzi, szkodliwe. A narkotyki? Słyszałam kiedyś o dziewczynie; wspaniale się uczyła, była przed maturą... Raz się czymś zaciągnęła, coś jej się stało z mózgiem i pomimo kilku podejść nie zdała matury. Taka prawda. Niektóry używają tego przez długi okres czasu i nie odczuwają wielkich zmian, nic im się z dnia na dzień nie dzieje, a inni raz spróbują....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie , podobno tak jest w szkołach średnich.. współczucia dla tej dziewczyny.

      Usuń
  3. widzę, że jesteś mądrą dziewczyną :)
    sama wiem, jak koszmarnie jest w gimbazie, chory wynalazek naszych władz...
    www.lovelinessbyme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po prostu mam duże doświadczenie, co do takich spraw i jestem na punkcie tego przewrażliwiona . No zgadza się kiedyś nie było gimnazjum.. i było okej, wiem to z opowieści mojej mamy, nikt nie był cwany... dziękuję za opinię:)

      Usuń
  4. Nie do końca się zgodze ze wszystkim :) Wiele spraw to indywidualne historie :)

    Mnie alkohol nie straszy :) ale nie piję by się upijać a i nie piję regularnie, bo nie mam takich potrzeb. Natomiast lubię mieć w domu dobry alkohol - niektóre butelki maja już sporo lat i czekają bo może kiedyś znajdą zastosowanie, a może nie.

    Co do papierosów zacząłem palić będąc już pełnoletnią osobą i nie za namową nikogo ani żeby komuś zaimponować.

    Co do innych używek też nie mam z tym problemu, bo nigdy nie robię nic bo ktoś tego ode mnie oczekuje, jeżeli moi znajomi palą marysię to ich sprawa, ale jako że ja tego nie potrzebuję to nie dam się na nic namówić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wiadomo każdy ma inne zdanie, ja stosowałam argumenty które dzieją się w moim środowisku, uwierz to nie jest miłe patrząc na zagubione osoby które szukają pocieszenia w alkoholu:)

      Usuń
    2. wierzę :) ale pamiętaj że alkohol metylowy to nie spirytus stosowany w bimbrach :)

      Dobrze zrobiony "bimber" to alkohol bezpieczny. Alkohol kupowany z podejrzanych źródeł jest niebezpieczny i może być trujący. Ale to dlatego że ludzie nie boją się truć innych byle zarobić parę groszy.

      Natomiast zgodzę się iż alkohol nie jest sposobem na rozwiązanie "problemów" bo pity właśnie z tego powodu staje się jeszcze większym problemem.

      Usuń
    3. w takim razie moja nauczycielka była pijana hehe:) zgadza się dobrze zrobiony,ale taka gimbaza jest nawet zdolna do zrobienia wlasnego haha i co jest rezultatem? śmierć.

      Usuń
  5. Świetny post, już dawno nie czytałam czegoś takiego. U mnie większość w szkole sięga po używki, aż szkoda patrzeć jak marnują sobie zdrowie a w przyszłości pewnie i życie. Głupota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No moim zdaniem powinna się znajdować na blogu jakaś refleksja, mianowicie o czymś co irytuje... dokładnie,ale niestety ja sama nie mam na to wszystkiego wpływu :(

      Usuń
  6. Bardzo ciekawy post, w dzisiejszych czasach wiele osób w gimbazie pali, pije czy bierze narkotyki. Nie pochwalam tego, ale co zrobić ?! Jeże ktoś długo pije, pali albo ćpa to jest małe prawdopodobieństwo, ze z tego wyjdzie.

    http://meandmyworld1534.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie,ale właśnie dlatego powstają jakieś organizacje, dla tych osób, które są w nałogu, wystarczy chcieć a będzie wszystko w porządku przecież:(

      Usuń
  7. Zgadzam się z tobą w 1000000 % , jesteś mądrą dziewczyną .
    Świetny blog ! :)
    Mój blog [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  8. Sam od czasu do czasu lubię zapalić papierosa, jednak jestem pełnoletni - to mój świadomy wybór. Nie palę nałogowo. Po prostu mam takie przyzwyczajenie, że raz na tydzień musi być papieros :) Co do gimnazjalistów... Próbowanie jakichkolwiek używek w tym wieku jest groźne, niebezpieczne dla organizmu osób w tak młodym wieku. Niejednokrotnie zwróciłem uwagę takim delikwentom, niejednokrotnie odmówiłem zakupu tytoniu czy alkoholu. Chcesz palić - pal, ale dopiero po 18-stym roku życia. Chcesz pić - pij, ale dopiero po 18-stym roku życia i PIJ Z GŁOWĄ.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to normalne, no właśnie gimnazjaliści...

      Usuń
  9. wrrrr, oj tak niektórzy po prostu sięgają po to zakazane, bo chcą być fajni.

    http://tinnqu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. zgadzam się z Tobą 10/10.
    masz bardzo ładny wygląd bloga ! :) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. większości osób nie podoba się mój wygląd,ale ślicznie dziekuję za opinię! :*

      Usuń
  11. Dokładnie! Zgadzam się w 100%. Wszystko zaczyna się w gimnazjum ! Ja w pierwszej klasie sama popadłam w krąg palaczy. Teraz tego żałuję,że nie dałam rady mieć silnej woli i poległam namową innych. Mam nadzieje, że "gimbaza" po przeczytaniu twojej notki i być może mojego komentarza zrozumie, że nie warto !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z bólem serca muszę przyznać,że sama coś podpalałam ... żałuję, bo przyszły biegi i naprawienie kondycji kosztowało mnie wiele wysiłku,ale na szczęście teraz jest wszystko okej ;p

      Usuń
  12. Używki to po prostu słabość ludzi... Przykre, że niektórzy uważają je za coś, czym można szpanować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie większość nie odróżnia tego... mianowicie słabości od nałogu, dobra od złego, aa to wszystko może mieć na prawdę nie szczęśliwy koniec.. niestety, a potem kto cierpi? rodzina.

      Usuń
  13. Zgadzam się z używkami- są złe. Ale wszystko jest dla ludzi pełnoletnich(!)- tylko z umiarem. I gdy tylko widzę takie knypki z kiepami czy z butelką piwa za garażem, aż chce się podejść i mu tą fajkę czy butelkę wsadzić do gardła - poza tym to też kwestia wychowania w domu, towarzystwa i własnej świadomości, której niestety wiele dzieci nie posiada.

    Podziwiam Cię za tak dojrzały wpis jak na Twój wiek.
    Na przyszłość: nie używaj tylu rodzajów czcionek- troszkę męczy wzrok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, to bardzo boli.. widzisz małolata przeklinającego pod sklepem z piwem w ręku, takie zachowania nawet kończą się bójkami . Właśnie wszystko świadczy o tym, co tak na prawdę mówią, każą robić nam rodzice... i co sobie mogą inni pomyśleć, nie znający nas? żul , prostak.... Haha, dziękuję ślicznie, irytowało to napisałam post.. Okej będę pamiętać:)

      Usuń
  14. Zgadzam się w 1000000 %. Koleżanki często pytają. "Ej, Kaja. A Ty w gimbazie będziesz brała?". Brak mi na nie słów. Nie lubię narkomanów, palaczy (ups, moi rodzice) i alkoholików. Bez komentarza. A post? Świetny!
    http://kajutekun-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posłuchaj,przede wszystkim nie daj się skusić, bo potem może być na prawdę ciężko.. Z PAPIEROSAMI JEST JAK Z PRZYJACIÓŁMI.. dopóki Cię nie zdradzą spędzasz z nimi każdą chwilę swojego życia ... a gdy zdradzą jesteś załamana,.... możesz żałować jeszcze wielu decyzji w swoim życiu,ale nałogom się nie dawaj:)

      Usuń
  15. Zgadzam się z tobą co do słowa .
    http://julencja1.blogspot.com/ Może wspólna obserwacja ??
    Jak tak to napisz na nowym poście .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super ,że się zgadzasz . z reguły mam tak,że obserwuję blogi ,które mają podobną tematykę do mnie :) nikogo nie zmuszam do obserwacji, tylko do wyrażania swoich opini:)

      Usuń
  16. Bardzo mądry post! Zgadzam się z tobą w 100% Teraz panuje jakaś taka ''moda'' na to, gdzie się tylko obejrzysz tak widzisz gimnazjalistów, a nawet dzieci z podstawówki ( znam takich). To jest okropne... Co im to daje?! Szpan w oczach rówieśników, a po za tym? Szkodzą tylko sobie... Trzeba zadać sobie pytanie: Czy warto?

    http://mojswiat9893.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie też znam dzieci z 4 klasy sączące piwo, z 5 z papierosami.. trochę mi smutno w środku.

      Usuń
  17. ej super post, możesz dodawać więcej o substancjach szkodliwych,toksycznych i w ogóle.? widzę że dobrze Ci idzie blogowanie od początku Cię obserwuję, codziennie wzrasta Ci liczba obserwujących, komentujących.. jesteś w tym dobra, chce Cię kiedyś poznać:) koleżanka z aska:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mogłabym,ale nie cały czas,mój blog nie jest tylko temu poświęcony co w widać moim nagłówku:) raz będą zdjęcia innym razem refleksje..ale o takich substancjach również postaram się od czasu do czasu pisać wiem że wzrasta mi liczba obserwujących bardzo się z tego powodu cieszę! DZIEKUJĘ:*

      Usuń
  18. Fajnie, że ktoś zwraca uwagę na ten problem, ale wydaje mi się, że niektóre rzeczy są nieuniknione i będą kultywowane niezależnie od niezliczonych plakatów, akcji i kampanii, bo takie są uroki naszej zdegenerowanej generacji. Sama nie palę, nie piję i nie biorę narkotyków, wyszłam już z gimnazjum i jest tylko gorzej, jeśli chodzi o środowisko wolne od tego chłamu, chociaż szanuję czyjeś decyzje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się, mówię nie mamy na to wpływu;/ widzisz wyszłaś i nadal takie coś panuje, to trochę boli... specjalnie przecież robią organizację, ale mogę się założyć, że nawet Ci którzy krytykują najwięcej, zdzierają pieniądze z naszego państwa, palą i piją.!

      Usuń
  19. super post! @darkaa15

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, tylko pewnie tytuł przeczytałaś:)

      Usuń
  20. W gimnazjum za moich czasów kto by o tym pomyślał.. Tzn wyjątki byly, ale nieduże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie, szkoda że ja nie miałam okazji urodzić się w takich czasach:)

      Usuń
  21. Ja sam chodzę do drugiej klasy gimnazjum i u nas sporo osób pali, kilka pije (nie nałogowo) a nie dawno kilku spożyło narkotyki.
    Twój post jest na pewno oryginalny i trafia do ludzi.
    http://seluti-opowiadania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no widzisz, 2 klasa.. ja 3 u mnie w szkole ,rzadko jest spotkac kogos palącego na terenie szkoly;)

      Usuń
  22. U mnie w gimnazjum było to samo: uznanie wśród rówieśników, bo ja "umiem" pić, palić a największą rewelacją było jak komuś się urwał film - można by rzec, że stał się wręcz bohaterem klasowym.
    Jak mnie to irytowało :P

    Pozdrawiam,
    eM z http://umbr4.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie mam tak samo :D jadąc autobusem szkolnych slyszę to czego tam oni nie robili, jacy oni nie są zajebiści:)

      Usuń
  23. Na całe szczęście nigdy nie zapaliłam, już tym bardziej nie jarałam, alkoholu spróbowałam, to już najlepsze z tego wszystkiego ale póki co mi nie smakuje więc nie ma problemu :) Najbardziej mnie denerwuje jak 12-15 latki wypiją jedno piwo i chodzą niby nawaleni i się chwalą ile to oni nie wypili ... Oj masakra xd

    http://littleworldnessy.blogspot.com/2014/05/sun.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wlasnie, pije, chwali się, faktycznie powód do dumy

      Usuń
  24. Przeczytałam post. Gimnazjum? Ja jestem w podstawówce. Praktycznie bez różnicy. Widziałam niedawno ucznia w moim wieku z papierosem elektronicznym przy plecaku. Co chwila odwracał głowę i pociągał. Nauczyciele? Jakby nic się nie działo... Nigdy nie zrozumiem tego świata... Zapraszam: szafirooka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. gimnazjum niszczy ludzi, wgl to jakiś dziwny okres w życiu ;D

    Obserwujemy?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no dziwny dziwny bardzo dziwny , zgadzam sie .

      Usuń
  26. dobra notka! gratuluję pomysłu ;) zapraszam: http://easy-freaky.blogspot.com/2014/06/b-day-crazy-party.html

    OdpowiedzUsuń
  27. fajny post!!
    http://celzyciowy.blogspot.com/ zapraszam

    OdpowiedzUsuń